Teelekese seiklused

Saturday, August 26, 2006

Kirjutamine kui kunst ja teadus

Sellega, et mu inglise keel endiselt lonkab ja sünonüümidest pole mul aimugi (hea kui ühtegi sõna tean), olen ma suutnud juba leppida. 30-40 lk teksti kirjutamine pole küll probleem, aga endalgi on igav neid ühesuguse sõnastusega lauseid kirjutada. Aga mis teha kui mu inglise keele sõnavara nii piiratud on.

Lisaks sellele, on mõnel inimesel (minul küll paraku mitte) oskus kirjutada imeilusat teaduslikku teksti. Panna kirja lihtsad asjad jube keeruliselt, nii et lugejal tekib tunne, et küll autor on ikka tark. Kui ma suudaksin reprodutseerida kõik oma juhendaja mõttekäigud meie arutelude ajal, saaksin ikka ülikõva töö. Kahjuks suudan ma nendest konstruktsioonidest vaevu 10% vast oma töösse surada. Hea seegi.

Näide meie viimasest vestlusest. Leidsin mina mingi koefitsendi väärtust lihtsalt silmaga vaadates, kuidas graafik muutub, kui kasutada erinevaid väärtusi. Valisin siis kõige ilusama välja ja panin meetoditesse ausalt kirja, et leidsin selle 'trial-and-error' meetodil, arvasin, et ütlesin isegi peenelt. Juhendajal oli aga veel peenem sõnastus varuks: 'by visual inspection'. Kõlab nagu päris :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home